FANDOM

Atlantic logo.svg

Logo farerskiego przewoźnika z głuptakiem

Atlantic Airways - A320.jpg

Airbus 320, który wzmocnił flotę Atlantic Airways w grudniu 2016 r.

Atlantic Airways (kod IATA: RC) - farerskie linie lotnicze założone w roku 1987. Obsługują międzynarodowe połączenia z lotniska w Sørvágur (od 28 marca 1988) oraz ruch wewnętrzny między wyspami realizowany helikopterami (od roku 1994).

Linie dysponują dwoma maszynami Airbus A319, jedną A320 oraz dwoma helikopterami Agusta Westland 139[1].

Samoloty Edytuj

Na Odyna! Ta sekcja wymaga twojej pomocy. Rozwiń treść i opisy, dodaj linki oraz ilustracje.

Od sierpnia 2016 roku farerski przewoźnik wprowadza jeszcze tańsze bilety (już od 699 DKK) na trasach NORD - z Kopenhagi, Billund, Reykjaviku, Bergen i Edynburga[2]. Obniżka powiązana jest jednak z prowadzeniem opłat za posiłki i napoje alkoholowe na krótszych lotach. Atlantic Airways były dotychczas jednym z nielicznych wyjątków wśród linii lotniczych oferujących darmowe posiłki i napoje (w tym alkoholowe).

Helikoptery Edytuj

Loty pasażerskie odbywają się w trzy dni tygodnia - środy, piątki i niedziele (oraz od czerwca do sierpnia w poniedziałki)[3]. Państwowe dotacje sprawiają, że cena biletu jest jedną z najniższych na świecie[4].

W pozostałe dni tygodnia helikoptery wykonują inne zadania transportując różnego rodzaju ładunki między wyspami: m.in. siano, cement, maszyny budowlane, zbiorniki na paliwo, a nawet samochody i traktory. Widok podwieszonych pod helikopterem zwierząt również nie należy do rzadkości[5]. Za nieco ponad 400 duńskich koron (stawka za minutę) można wypożyczyć helikopter na lot czarterowy.

Lądowiska Edytuj

Atlantic Airways obsługuje połączenia między 11 lądowiskami rozmieszczonymi na 10 farerskich wyspach (w tym dwóch na północnej Fugloy)[6].

Galeria Edytuj

Filmy Edytuj

Źródła Edytuj

  1. atlantic.fo - Flotin fingið navn, og grunnurin Listaflog settur á stovn
  2. faroeislands.fo - Air travel to Faroe Islands cheaper than ever
  3. atlantic.fo - rozkład lotów helikopterów
  4. atlantic.fo - tabela opłat
  5. atlantic.fo - Charter/Sling
  6. atlantic.fo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki